SMG Connected'in haberine göre, mobil kullanıcı ve mobil
kullanımı hakkında bilgi edinmek amacıyla Google, Ipsos ve MMA (Mobile
Marketing Association – Mobil Pazarlama Birliği) ortaklığında global olarak
yürütülen Our Mobile Planet Araştırması, ülkeler arası karşılaştırmalı veriler
sunuyor. Araştırma mobil kullanımı daha iyi anlayabilmek için, mobil araştırma
ve satın alma eğilimlerinin yanı sıra, arama, video, sosyal alanlar ve e-posta
davranışı konularında da ayrıntılı bilgiler veriyor.
Our Mobile Planet Araştırması’na göre; Türkiye nüfusunun
%14′ü akıllı telefon sahibi. Akıllı telefon sahiplerinin %71′i ise 1 yıldan
daha kısa süredir akıllı telefon kullanıyor. Peki akıllı telefonlar üzerinden
erişilen gazete ve dergi içeriklerinin yaygınlaşması, gazete ve dergilerin
okunmasını ne derece etkiliyor?
Bu yazıda Türkiye’deki akıllı telefon kullanıcılarının
“Gazete ve dergi içeriklerini akıllı telefonum üzerinden okumayı tercih ettiğim
için eskisi kadar gazete-dergi okumuyorum.” önermesine ne derece katıldıklarını
görüyoruz. Türkiye’deki her 4 akıllı telefon kullanıcısından 1′i, eskisi kadar
gazete ve dergi okumadığını belirtiyor.
Kadınlar, erkeklere göre gazete ve dergi okumaya devam
ediyor.
Türkiye’de “Gazete ve dergi içeriklerini akıllı telefonum
üzerinden okumayı tercih ettiğim için eskisi kadar gazete-dergi okumuyorum.”
diyen akıllı telefon kullanıcılarının oranı %25. Kadın-erkek kırılımında ise
farklılıklar göze çarpıyor. Erkeklerde bu oran %28 iken kadınlarda %22.
Gazete ve dergi içeriklerine mobilden erişime en yatkın grup
genç erkekler.
Yaş kırılımına bakıldığında ise 30-49 yaş aralığındaki
akıllı telefon kullanıcıları %21 oranında eskisi kadar gazete-dergi okumadığını
belirtirken, 18-29 yaş grubundakiler için bu oran %28′e çıkıyor. Farklı yaş
gruplarında kadın-erkek kırılımında ise gazete-dergi okumayı terketmeye en
yatkın grup 18-29 yaş arası erkekler.
Diğer ülkelere göre Türkiye, gazete ve dergileri eskisinden
daha az okuyor.
Diğer ülkeler ile karşılaştırıldığında Türkiye’de
”"Gazete ve dergi içeriklerini akıllı telefonum üzerinden okumayı tercih
ettiğim için eskisi kadar gazete-dergi okumuyorum.” diyen akıllı telefon
kullanıcılarının oranı oldukça yüksek. ABD’deki akıllı telefon kullanıcıları
için de bu oran Türkiye ile aynıyken, Japonya, İngiltere ve Polonya’daki akıllı
telefon kullanıcıların %20′si “Gazete ve dergi içeriklerini akıllı telefonum
üzerinden okumayı tercih ettiğim için eskisi kadar gazete-dergi okumuyorum.”
önermesi katılıyor.
Araştırma Hakkında:
Bu çalışma; mobil kullanıcı ve mobil kullanım hakkında bilgi
edinmek amacıyla Google, Ipsos ve MMA (Mobile Marketing Association – Mobil
Pazarlama Birliği) ortaklığında yürütülen global araştırmalar bütünüdür. Mobil
kullanımı daha iyi anlayabilmek için Our Mobile Planet sitesi, mobil araştırma
ve satın alma eğiliminin yanı sıra arama, video, sosyal alanlar ve e-posta
davranışı konularında ayrıntılı bilgi verir.